tintinqb

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Jonna Sunvisson - 18 februari 2012 19:45

Hej alla Jonnas läsare! Jag heter Tuva Svedin och driver bloggen http://cavallii.blogg.se ! På min blogg kan ni följa mig & hästarna. Genom vardag, träning & tävling i text, bild och film. Jag tävlar för Örebro Fältrittklubb, och min tävlingsponny

heter Pokèmon. Han är världens bästa dponny som alltid ställer upp och gör sitt bästa i alla lägen! Vi tävlar just nu på LB-nivå men vi satsar mot LA/MSV i vår/sommar.

 

Sen har vi Merlin oxå. Han är en bponny, så jag tävlar inte honom längre, eftersom jag blev 13 förra året. Han är en pigg och känslig ponny som behöver en rutinerad ryttare! Eftersom jag fyllt 13 och inte tävlar och tränar honom mer då så om det finns en duktig liten ryttare som vill ha en häst att träna och tävla på så hör av er, tuvasvedin@hotmail.com Här har ni en bild på honom:

 

Jag rider även fler hästar och hjälper Jenny med hennes hästar, så jag har fullt upp hela tiden!;) Jag har tävlingar varje vecka på bloggen. Veckans häst/ponny och Veckans creed! anmäl dig till veckans häst/ponny här! Ha det bra och hoppas vi ses på min blogg! förresten, jag gör även bloglovin byten!:) /Tuva!:) TACK JONNA!:)

Av Jonna Sunvisson - 18 februari 2012 18:15

Schabrak m/ funktionsfoder färg Vit Allroundschabrak med broderi på remmen och i det vänstra hörnet. Vertikal och horisontell tejp som korsar varandra på sidorna. Quiltad kvadratmönster.


  

Tycker själv att detta är ett jätte fint tävlings schabrak! Kostar 349:- Kanske lite dyrt men det är ju inte så mycket dyrare än de andra schabraken. Finns på HORZE!  

Av Jonna Sunvisson - 18 februari 2012 16:49

Tja har kommet hem från stallet! :D Dyng surt var det men vad gör man inte för de små!! :)

Vi tog båda på lina! Joel först! Han var väldigt stel först men sen börja han gå i form! 


Sen tog jag tintin! Han var väldigt fin. När han kom ner i form så hade han en väldigt bra trav/galopp! 

Så är väldigt nöjd med båda!

Av Jonna Sunvisson - 18 februari 2012 10:40

  Älskar outfitsen!! Men stövlen var vell inte den snyggaste om man säger så! :) Men benlindorna älskade jag mest utavallt! ;)


Ni ser ju även här vart jag har taggigt bilden!   

Av Jonna Sunvisson - 18 februari 2012 10:27

Dressyr träna med T.T igår barbacka. Hade inga schaps så blev så. 

T.T var jätte arbets villig man kännde att kan sökte sig nerot jätte mycket i början. Sen när jag börja trava

så gick han i form! Jag körde L.B1 så att jag hade många övningar. Han 

gick i form hela programet. Jag träna mycket på att öka och minska galoppen och att han skulle gå i form samtidigt.


Blev ett ganska kort pass men på det korta passet hände det massor av saker! :)


   







Av Jonna Sunvisson - 18 februari 2012 10:23

Löshoppningen igår gick super! Joel skötte sig jätte jätte bra! Han stanna bara 2 gånger! Vi höjde och

häjde! Till slut var vi uppe i 105 cm trippelbar! Han var jätte duktig. Han hade bra galopp och

han vände två eller tre gånger men han var jätte duktig! 


Tintin red jag också men det får ni läsa om i nästa inlägg! :)

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards