tintinqb

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Jonna Sunvisson - 8 februari 2012 16:41

Hej. Idag var hovslagaren i stallet. Kan ju inte berätta på pricken vad som hände eftersom jag inte var där. 

Men de har fått ett par nya skor iallafall. Jag tror att TinTin och Joel fick ett par nya nike skor hihi!!


 

Detta är min underbara hovslagare!!!!!!! HAN ÄR BÄST!!!!   

Av Jonna Sunvisson - 8 februari 2012 15:07

Hej jag skulle ju ge er ett inlägg igår så att ni skulle kunna se hur det gick. Men blev sent så tar det nu istället!

________________________________________________________________________________________


Jag red Joel. Vi skritta fram ock sedan la vi många volter i skritt och jag överställde han. 

Det gick bra han böjde nacken bra. Men släppte inte först men det gick bättre lite senare. 

Sedan börja jag trava fram han. Jag la många volter i hörnen där också. Minska,öka travstegen också. 

Han var bra på att minska och öka. Men sådär i volterna jag flyta han med skenkeln i volten. 

Han blev mjuk av det så ska nog fortsätta att göra det. 


Sedan börja jag trava på tre st bommar och två-tre travsteg efter låg en ensam bom som vi trava över fast i

mellan bomarna skulle jag göra halt och sedan komma över till trav och trava över nästa bom. 

Gick super. Han trava nästan alla gånger över den sista bommen. 


Sedan höjde mamma upp till ett kryss på den sista fast då skulle jag inte 

stanna i mellan bommarna och krysset.


Sedan börja jag att galoppera. La väldigt många volter. Och gjorde även galopp ombyten. 

Sedan kom jag igen på krysset och bommarna i trav. Efter bommarna/krysset så fatta jag galopp och la en rätts så stor volt, bröt av till trav och gjorde samma sak. 


Det var min lektion. Men tog tyvärr inga bilder. Skulle ha gjort det men tyvärr så glömde jag bort det.


   Vilken lycklig dag det var!      

Av Jonna Sunvisson - 8 februari 2012 15:06

Heej har precis hommet hem från skolan. Har varigt jätte tråkigt!!

En långsam dag har det varigt. 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards