tintinqb

Alla inlägg under januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 31 januari 2012 17:30

Tja idag blir det barbacka hoppning på tintin.

Ska bli jätte roligt. Pappa ska följa med mig för mamma ska på något möte.

Men självklart skriver jag om hoppningen när jag kommer hem. :)


( Ursäkta för den dåliga upptaderingen. Men när man är i skolan och har läxor OCH man ska hinna med att roda lägger jag bloggen lite bakom mig. Men ska försöka blogga så mycket jag bara kan. )


 

Av Jonna Sunvisson - 30 januari 2012 14:40

Heej just nu sitter jag hos min kompis Tilda.

Vi kanske ska gå till lindex och shoppa. Kan ta kort på vad jag har köpt då. Men blir nog inte så himmla mycket.

Ska fösöka spara lite penger till göteborg!!! ;) 


Hade bra


Av Jonna Sunvisson - 29 januari 2012 18:16

Tja satt och kolla lite på världscup hoppningen heja mycket på.


Lucina

Ben

Roffe

Marcus

Edwina

Marco

Simon


Tycker de red lite extra bra!!


Skriver inte så långt inlägg.


Placeringen:


1. Marco

2. Patrice

3. Edwina

4. Simon

5. Ben


De flesta jag heja på kom på placering!! :) Hade bra


Av Jonna Sunvisson - 29 januari 2012 16:45

Tjaba tänkte på en sak. om man har bloggpaltsen är det ju "typ" ingen som söker på det utan man söker ju på  blogg.se

Och jag har ju en blogg på blogg.se men gick ju över till denna blogg istället för att det var svårt att lägga upp headrar på den andra.

Men man kan ju bli kändare på blogg.se. Jag kan inte bestämma vilken blogg jag ska ta!!!


snälla hjälp mig!!!!!!! Komentera vilken ni vill läsa!


Av Jonna Sunvisson - 29 januari 2012 15:55

Tja har precis kommet hem från en träning med en dunns i backen. Och en där jag hoppade bock över

Joels huvud.

Träna som sakt för Pia.

Och det gick velll sådär. Joel tyckte att det var roligt iallafall!! ... Kankse lite för roligt.

Föst så skulle vi trava över bommar och sedan vända från B till E och hoppa

ett litet kryss. Vi skulle även träna på att göra fina hörn passeringar. De skulle vara ganska ställda i bågen till krysset.


Nästa övning var att vi skulle hoppa en cerpentin båge med tre kryss. ( Alltså tre bågar. )

Man skulle ha en bra galopp så att man klara svängarna utan att bryta av till trav.

Men vissa gångar gick det inte jätte bra med farten. Höll igen Joel så att han inte skulle springa så fort men

det var kanske bättre att de skulle gå i en vanlig galopp hela tiden för att

när jag ha´de en sådan kort och inte så framot galopp så öka han ju på mot hindret och

jag fick inte så bra kontroll på han efter.  

Men vissa gånger så gick han jätte bra!!


Tredje övningen så skulle vi trava över cavaletti bomar och fortsätta på en linje

till ett räcke.

De fösta gångerna så gick det super han galoppera bra farmot och han fatta galopp många gånger själv.

Men en gång så hade vi lite långsam galopp så han kom lite för nära hindret men det gick bra. Han hoppa fint iallafall.


Fjärde övningen så skulle vi hoppa en oxer och ett räcke på en linje. Men gick absolut inge bra.

Hoppa fösta hindret han öka på så jag vet inte vad. Jag tänkte att det här kommer inte att gå bra.

Så jag öka ännu mer. Men Joel hoppade av för tidigt och drog ner huvudet efter hindret.

Så jag flög i luften och landa på huvudet!!!  ( AJAJAJ ) 

Sen sa Pia att jag skulle komma en gång till fasst jag skulle hoppa mycket lägre.

Kom i trav och hoppa det fösta hindret men sedan kom jag på det andra och han flög upp i lufte. Så efter hindret landar jag på hans halls och det ser ut som jag hoppa bock över hans huvud och landa på fötterna.


En snygg avramling med en stor applåd och väldigt mycket skratt!! :)


Det var träning det men kommer mer inlägg snart!!


 





Av Jonna Sunvisson - 28 januari 2012 23:15

Heej hittade många snygga hopp och dressyr outfit men dessa stakut lite extra!!


   Dessa outfitsar hittade jag på en jätte bra blogg som heter www.majjasprivero.blogg.se

och denna var ju då en hopp outfit tycket att den outfits tycker jag skulle passa Joel och TinTin!!!


  Och denna passar också väldigt bra till kina bruna små ponnysar.


Vad tycker ni om outfitsarna??

Av Jonna Sunvisson - 28 januari 2012 23:02

Heej efter jag hade rigt tintin fick Caspian också rida en sväng!! :)


  Caspian puss monstret Sunvisson

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards