tintinqb

Alla inlägg under januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 18 januari 2012 08:22

  BESKRIVNING:Jag var jätte nöjd med Joel den dagen och det var den gången jag hoppade ett räcke och en oxer för första gången. Och det var första gången jag hoppade 7-8 hinder på raken och detta var i viby. För när jag provred han så hoppade jag en ända gåbg på ett kryss! :)


   BESKRIVNING: Jag var även nöjd med mig och Joel på denna blid. Detta var vår första hoppträning. Och jag var jätte nöjd. Och detta va i Lindhult.


  BESKRINING: Ja denna bild vet jag inte vad jag ska säga. Jag hade bara kul med min kompis Agnes.


   BESKRIVNING: Denna dag var en utav de bästa.  Joel han var den bästa jag provred. När jag kom ut från hage när jag skulle borsta han så skulle jag bara ha han. Och när jag red på han då var det bara så att jag skulle ha han.


   BESKRIVNING: En super dag med båda ponnysarna. 3 rosseter med tintin och en med Joel!! Samanlagt fick jag 5 st med tintin under en helg och med Joel fik jag 2 st!! Var jätte nöjd med mina ponnysar!


  BESKRIVNING: Ett bra läger som jag kom upp i 85 cm barbacka!! Men var lite rädd att han skulle bocka efter hindrerna eftersom han tycker det är så roligt att hoppa barbacka!

Vill bara visa en bild som han bockar på på detta läger!

 Min lilla busse!! 

Av Jonna Sunvisson - 17 januari 2012 20:22

1) Du läser detta.
2) Du är en människa.
3) Du kan inte säga P utan att dela på läpparna.
 4) du provade det nyss.
... ...6) Du tryckte på visa mer.
7) Du ler för dig själv.
8) Du fortsätter att le och hoppade över nr 5.
9) Du kollade om det fanns någon nr 5.

10) Nu ler du och du tycker du själv är du om gick på detta!!


hahaahaha! Vilka gick på detta komentera!! :)

Av Jonna Sunvisson - 17 januari 2012 20:16

En bra ryttare ska vara en som är säker lite galen och modig.

Man ska även vara stark. Jag tycker att man ska ha ett bra självförtroende o..s.v.

Om man ska vara en bra ryttare ska man även inte vara stressad eller så. Man ska vara lugn och försöka göra sitt bästa.

Jag har igäntligen inte något att tilläga eftersom det är ju så mycket och alla tycker olika men dessa saker tror jag att väldigt många tycker. :)


 

Av Jonna Sunvisson - 17 januari 2012 20:13

Heej som alla vet säkert vann ju Rolf Göran Bengtsson Jeringpriset! Han är ju så himmmla

duktig!! :)

44% fick han. Asså fatta hur många som rösta. Om jag var han så skulle jag vara så glad att jag inte fisste avrt jag skulle tagigt vägen!!!!!!


  ETT STORT GRATTIS ROFFE!!

Av Jonna Sunvisson - 17 januari 2012 15:19

Hej förlåt med den dåliga uppdatreingen. Men har vaigt i skolan och sen var jag morfar och en kompis till mig och fika.

Men jag tror att det kan bli dålig uppdate för att jag är inte på blogg humör idag. Men jag hoppas på att det kan bli några inlägg har redan pluggat så jag kan nog blogg lite. :)


 

Av Jonna Sunvisson - 16 januari 2012 20:32

Hej idag fick jag en underbar träningspass med Joel. Blev bara 20 min men hann göra väldigt mycket på den tiden.

Först gjorde jag en liten skritt övning men han var väldigt pigg idag. Men det löste sig han hat ju stått lite. Sedan kom jag över till trav och jobba han lite där travade även på några bommar.

När jag kom upp i galopp så gick han ner på tygeln direkt nästan. Han var så himmla duktig idag.

Jag galopperade aldrig på några galopp bommar. Jag ville avsluta med något bra idag. Jag saktade ned farten så att jag kom fram i trav. Jag ställde lite hit och dit och han var ganska mjuk. Sen sa mamma att jag skulle ta en galopp till jag gjorde det och då drog han upp huvudet men jag galopperade en liten stund och till slut kom han ner på tygeln. Man känneribland att han försöker söka sig ner.

Han är min underbaraste vän!!!!


  Blev en bild på min tjoka katt! Hahaha Fasst mest är ju päls. :)


Av Jonna Sunvisson - 16 januari 2012 15:33

Hej! Jag har hört att det är väldigt många ponnysar som har gjort sig illa den sista tiden. En jag har hört

är en b-ponny som heter trolla. Hon skulle prommenera med sin ägare Stina.

Hästen till slut drog iväg och hoppade över en stock så att hennes täcke fassnade i en gren som stog upp och hon rammla om kull.

( Hästen hade ett reflex täcke )

De fick åka in och titta på henne för att hon var hallt. Men det var bara en lite stukning som tur var. Men man hoppas ju att det inte händer iallafall.

Om eran häst är skadad eller så kan ni inte berätta det lite i komentaren!


 

Av Jonna Sunvisson - 16 januari 2012 15:27

Tittade på en bild på Mackan och Joel och på en bild så tycker jag dem är sjukt lika varandra.

 

  om man räknar bort täcket såklart! Men jag hittade en annan bild på mackan som ser ännu likare Joel men jag hittade den inte tyvär! :(

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards