tintinqb

Alla inlägg under januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 16 januari 2012 15:12

Idag ska jag till stallet det bara är så!! :)

Jag vill jätte gärna ha lite bom öviningar med Joel. Jag skulle vilja gallopera lite cavvaletti bommar med han. har

aldrig gjort det förr så jag skulle jätte gärna prova. Jag skullle också vilja träna runt fyrkantspåret med han och öka och sänka farten.

Om man ska ut på tävlings bannorna så måste man ju ha kontroll på hästen. Har ni något förslag om vad jag ska träna på så kommentera jätte gärna!


       

Av Jonna Sunvisson - 16 januari 2012 15:01

Heej igå hittade jag lite roligabilder från markebäcks läger från 2010 och 2011!!

Jag tänkte lägga ut dom idag.


                   

  Kommer säkert mer bilder senare eftersom det blir kanske lite tråkigt och bara titta på massa bilder! :)

Av Jonna Sunvisson - 15 januari 2012 20:24

Hej eftersom jag inte har så himmla många bilder på Joel så lägger jag upp lite bilder på TinTin!!


 

        

  

Av Jonna Sunvisson - 15 januari 2012 20:16

Heej jag satt och tänkte på dressyr övningar tränare form o.s.v

Dressyren är ju grunden till allting. Man måste kunna dressyr för att kunna hoppa rida distans eller vad man nu ska göra. Jag är ju inte någon som älskar dressyr men jag tycker det är bra och om det går riktigt bra eller bara bra så är jag jätte glad. Jag vlir inte jätte glad om dressyträningen blev jätte dålig.


Eftersom jag har fått en häst nu som kan dressyr har det blivet dubbelt så roligt. TinTin har jag ju fått lärt en hel del. Han kunde lite innan men annars har Carolina jag och mamma lärt han det mesta.



Om jag sitter och kolla på göteborgs horse showe så kanske jag tycker det är roligt att titta på 3 4 st men sen tycker jag att det börjar bli lång tåkigt. Men jag tror att jag gillar lite fart spänning.


  På väg ut till dressyr passet i markebäck men måste fixa lite små saker först. <33

Av Jonna Sunvisson - 15 januari 2012 18:58

Heej jag hittade lite smarta grejer på en hemsida!  ( Kunde inte ta bilder!! )

Och där fanns det en

jacka som var bteri driven kan man säga. Det var som i en bil. Man kunde skruva på en ratt så att den kyler ellr värmer. Man fick välja hur mycket o.s.v Och man kunde välja om de skulle bara värma armarna eller magen eller överallt. En bra grej när man rider. :) Om man börjar bli varm kunde man ju kyla lite och om man frös så kunde man ju värma sig. En bra jacka som kan rekomenderas.


Kunde tyvär inte ladda upp några bilder.

Av Jonna Sunvisson - 15 januari 2012 13:54

Heej nu är det tävingsdax!

Tävlingen går ut på att man ska göra en redigerad bild på tintin och Joel.

Skriv i komentaren att du/ni är med och klistra in länken där ni har bilden som ni ska lägga upp på eran blogg.

Väntar kanske på en annan header från Linn. Men om jag tycker någon av bilderna ärjätte jätte snygg så  kanske jag väljer den! Man vinner en länk och en rosset från mammas affär!


LYCKA TILL!!

 

   UNDRA OM TINTIN VAR HUNGRIG DEN DAGEN?? :)



Av Jonna Sunvisson - 15 januari 2012 00:23

EN STOR GOD NATT KRAM FRÅN TINTINQB.BLOGGPLATSEN.SE


 

Av Jonna Sunvisson - 14 januari 2012 10:45

Hej eftersom jag är lite sjuk så bli man ju ätt trött.

Och idag är det än sån dag. Så jag vet inte hur mycket jag orkara blogg.

Men jag tänkte mest berätta att min underbara mamma fyller år idag. Och jg tror att hon önskar sig ett besökar rekord på min blogg. HEHE kan vi fixa det??


Just nu är hon i stallet och håller på med att sätta upp eltråd. Joel ska få sig en egen hage!

Han kankse kan hålla sig lite lugnare då.


:)


  Detta var min sista header på bara tintin!! :)

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards