tintinqb

Alla inlägg under januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 11 januari 2012 16:18

Heej för ungerfär 2 timmar sen så tänkte jag lägga ner loggen.

Jag hållde musen på " radera bloggen " Pricis när jag skulle trycka på vänstra knappen på musen så tänkte jag nee tänk om min blogg förändras eller tänk om jag kommer ångra mig eller tänk om mina läsare förändras och jag får mer besökare.

Jag tryckte då inte på knappen istället gjorde jag ett inlägg!! :)

I nästa inlägg kommer jag att berätta om vad min blogg betyder för mig! :)


 

Av Jonna Sunvisson - 11 januari 2012 14:22

Jag fick en fråga i min klass en gång och han frågade!


Vad är det för specielt med hästr??

 

Det var en självklar fråga för mig. Jag sa:


En häst är speciel för att man kan göra så otroligt många saker.

Man kan rida man kan köra man kan bara ha den som en vän. Jag förklara även att man kan ha den som sn egen psykolog. Om ma berättar en sak till den så får man så himmla mycket tillbaka och den hästen kommer aldrig att berätta för någon om vad du har sagt.  Man kan ju också tävla med hästen sa jag.

Man blir glad om hästen och  ryttaren har gjort så bra man bara kan. Men man kan också bli arg om hästen eller ryttaren har gjort ågot fel

Man kan ha hästen som att bara gapa och skrika på. ( fasst inte att skälla ut den om man behöver ju inte vara så närgången eftesom den hör bra ) Men man kan bara ta ut sin ilska fasst man får ju inte vara dum mot den såklart! :) Men hästen säger ju inget. Man kan bara ha hästen för att gossa med! När jag hde berättat allt för han så fick jagbara en kosdig blick.

Jag kan ju förstå han men det är ju pricis så som jag har skrivet. Man har häästen där för alltid och den kmmer alltid att vara vid din sid!! :)


   

 

         

Av Jonna Sunvisson - 11 januari 2012 14:03

Heej det ha varigt lite dålig upprdering idag men jag är skit ledssen! Så

komme rbli ganska dåling upptaerning!!

Av Jonna Sunvisson - 11 januari 2012 08:00

Heej hittade en mysig dräss på mountain horse! Snygg grön ärgad och med ett snyggt märke fram! ;)


      Tycker den är jätte snygg och ser mysig ut. Är flecce inutti.

Och jag skulle inte tacka nej! :)

Av Jonna Sunvisson - 10 januari 2012 22:49

 Detta är några hästar som Moutntain Horse provar saker på!!


  Detta är en häst som heter Rocky och är 12 år han är en Hingst!!


  Denna häst heter Blue och också är en hingst ha är 9 år.


 

Denna häst har varigt med längst utav de tre som jag har lagt upp han heter Sloom och han är 16 år.


Finns mer hästar som är med i mountain horse men dem här hästarna har varigt med längst!! :)

 

Tänkt att de här skulle vara lite roligt att veta. :)

Av Jonna Sunvisson - 10 januari 2012 22:43

Hopplandslaget för 2012 klart

2012-01-08

Förbundskapten Sylve Söderstrand presenetrade landslagstruppen i hoppning på söndagen. I landslaget med spetsgrupp ingår 13 ryttare!!

Om ni vill se mer så klicka HÄR!

  Bra att roffe är med. :)

Av Jonna Sunvisson - 10 januari 2012 21:53

Hej hittade en skit snygg transport. Märket är BOJ!


             

Man skulle ju inte tacka nej till en sådan transport!!

Av Jonna Sunvisson - 10 januari 2012 19:39

Hej nu har jag mycket pengar till min resa till göteborg. Just nu har jaf 2700 kr

Men jag kanske kan få lite till frånn pappas sida! ;)

Men nu måste jag säga hejdå till min släkt!!


Hade bra!!!! :)


 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards