tintinqb

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jonna Sunvisson - 26 oktober 2011 07:42

Tja blir ett kort inlägg för jag måste till skolan nu men ses! =)

Av Jonna Sunvisson - 25 oktober 2011 21:02

Heej är jätte nöjd med dagen. Jag red TinTin idag. Först så red jag fram och mjuka upp bara!

Men det fanns en tre komentation med ett gallop språng i mellan!! Jag hoppade lite på det! Sen höjde mamma

det till 60-70 eller något. Sen höjde vi till 80,85,90, och en meter! Då hade jag tagigt mitt hopp rekord. Mitt förra var 95. Men mamma tyckte det gick så bra på en meter så hon höjde 5 cm! Och jag klaraade det utan att slå i bommen! :) Gud vad jag är nöjd med honm!!!!!!!


Tyvär har jag ingen film eller kort men ni kan få  se på några andra bilder! =)


                 

Av Jonna Sunvisson - 11 oktober 2011 10:41

Heej jag var ju på pia träning i Söndags. =) Det gick jätte bra!


Först skulle vi komma i trav och hoppa ett litet kryss. Gick inte jätte bra men ganska. Efter den övningen så skulle vi hoppa på krysset svänga ganska snävt och hoppa en stutts. Vidare till ett gult plank. Jag hoppade inte stuttsen eftersom det var bara min andra gång jag hoppade med honom.  Så jag hoppade ett kryss i stället. Sedan skulle vi hoppa en övning. Men den komme rjaginte skriva om för det var typ samma övning  som förra  fasst baklänges. Sen skulle vi hoppa en bana. Jag kanske hoppade banan på 6070 cm. Men sen på slutet så höjde vi ett hinder till 80. Och jag hoppade det jätte lätt. HIHIHI!  Men hade bra så ses vi. ! =)


 


Jag och Emma efter Träningen!!!! :)



Av Jonna Sunvisson - 10 oktober 2011 20:52

Heej just nu bloggar jag på min mobil. Vi sitter och kollar på pengarna på bordet. Men nu ska jag titta vidare. Det blir inge långt inlägg eftersom det här är ett mobil inlägg. Men i morron ska det bli många inlägg. Mvh jonna

Av Jonna Sunvisson - 10 oktober 2011 19:24

Willma ( www.Poniz.blogg.se )


1. Vad är det högsta du har tävlat?? Svar: Jag har tävlat L.B som högst!

2. Har du någon Animo Kavaj?? Svar: Ja jag har en animo kavaj! <3

3.  Vad är det högsta du har hoppat? Savr: Jag har hoppat 95 som högst på TinTin och 80 med Joel.

4. Har du tävlat dressyr?? Svar: Jaa jag har tävlat dressyr.

5. Isf vilka klasser?? Svar: L.b och L.C Men ska försöka starta L.A Med Joel nångång.

  



Lina


Hur högt har du hoppat med Joel?? Svar: 80 cm

Vad heter Joel i gäntligen?? Han heter Vallas Joel

Vilka tävlings färger skulle du vilja ha?? Svar: Orange och marin blå tycker jag är snyggt! =)

Om du skulle vilja en gren vilken skulle du välja då?? Såklart fälltävlan! =D

 

 

Erika


Vilken är din favorit blogg?? Svar: Tyckte den var en jätte bra fråga.... =) Men min favorit blogg är www.thalinda.blogg.se 

Vilken färg skulle din dröm häst vara??  Svar: Min dröm häst skulle vara Lite mörk brun men höga 4 vita strmpor. Och en jätte stor Lykta. =D


 


MVH: Jonna!!




 


 


Av Jonna Sunvisson - 8 oktober 2011 11:26

Heej nu sitter jag hos agnes och bloggar. Lite senare ska jag gå upp till Lindhult och rida Joel. Ska rida tillsammans med Jessica. ( Min kusin. ) Men jag bloggar lite senare så får ni höra hur det gick.


I morron ska jag hopp träna för Pia Eriksson med Joel. ( Hoppa )


Blir en gammal bild för att Agnes har ju inga bilder på mig! =)


 

Av Jonna Sunvisson - 7 oktober 2011 11:43

Fråga vad ni vill!


  när jag har fått 10 eller mer så slutar frågestunden!

Av Jonna Sunvisson - 7 oktober 2011 10:17

Jag tar de i ordning.



Killen: Han var en ung häst. Men han hade några muskler men inte många. Han var140cm men inte slutt mätt. Men jag fassnade inte riktigt för han. Han var snäll och helt orädd. Jag tror att han var 6 år. Han fanns i Askersund.

 

BurBerry: Burberry var 16 år och fanns i Hjo. Han var inte jätte söt när han stog på stall gången men när han fick på sig en ryttare var han jätte fin. Han var helt underbar att rida. . Men han kostade 60 tusen så att jag kunde inte ta honom. =) Men han hade en enorm gallopp. Så det gick knappas att sitta ner Ni kan ju se själva!

 

Sangria: Sangria var en jätte fin Dressyr ponny. Men helt galen i hoppningen. Hon hade inte jätte fina hovar och hon hade

väldigt mjälig man. Hon var en och trettio sju cm hög. Hon fanns i trollhättan! Jag var lite inne på att låna henne men sen tänkte jag på det där med hoppningen. Och då valde jag att inte ta henne!

 


Viktor: Viktor var en stor maffig c-ponny! Han var 7 år och 140 cm hög. Jätte söt var han och jag älskade honom. Första gången jag red han var jag lite rädd. Men andra gången så hade jag bara bestämmt mig att jag skulle ha han. Sen när vi  fick höra priset så var allt förlorat. ( 90 tusen ) Men jag älskar honom fortforande!!

     

 Vallas Joel: Världens bästa c-ponny och ni vet ju redan hur han ee. 139,7 och brun! =)


 


Tyckte ni att detta inlägg var intressant så an ni göra något tecken i komentaren! =)

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards