tintinqb

Alla inlägg under juli 2011

Av Jonna Sunvisson - 30 juli 2011 12:24

Heej igen igår köpte jag ett par röda benlindor till tintin som jag kan ha på marion lägret. Jag har inte taggiet kort på dem utan jag fick ta en bild på google. Men på den bilden är det vita med men dem har jag inte köpt.


  Så här ser dem ut. Jag har glömmt att berätta att jag ska på mario läger sön-tis så det blir ingen updatering om jag inte gör det via tellefon. Men kan b´li väldigt mycket stav fel eftersom det är tach. Men det var allt jag skulle säga herrå.     

Av Jonna Sunvisson - 30 juli 2011 12:05

Ålder: 14 år

     Född: 1997

     E: Pegasus Bucky

     U: Gilffars Qeen Bee

      Favorit mat: Betfor med vitaminer

     Färg: Fux ( Han ser brun ut men han är fux )

    Namn: Quite Bright





Fakta: TinTin som han kallas heter igentligen Quite Bright. Han fick kallas för TinTin därför att han var s´å nyfiken på allting när han var liten. ( Är även det idag ) Han ville utforska världen pricis som TinTin i filmen. När TinTin var liten så föddes han fux han var fux ganska länge men med åren har han blivet brunare. Man kan se på hans svans att han är fux. För han har lite fux färgad svans längst längst ner. Han är både in körd och inriden. Det hände en olycka med TinTin med vagn föra året eller förr förra. Han skena i väg med vagnen och mamma satt där i. Hon fick inte stopp på han så skena rätt in i skogen med 20 m tummar. Mamma flög av och flytta en stolppe mellan 10-20cm När TinTin kom tillbaka så var han hel. Han hade inte ens ett litet sår på benet. Men efter den olyckan gillar han inte jätte mycket att köras. Det TinTin inte gillar är skid åkare. Han tycker att dem har så stora fötter. hihihi!!!   Men i vintras så åkte jag skidor minns mamma långskerade han. Men de han älskar är rå potatis. Jag och TinTin tävlar mest hoppning. Jag har inte tvlat dressyr från förra året. Men vi är jätte duktiga på båda grenarna. Jag och Tintin har även startat 3st start fälltävlan. Men jag kanske ska starta en P 70 Nångång i september. Men jag har inte så mycket att berätta om nu för jag tror att jag har sakt allt. Men jag tänkte visa lite bilder på min underbara TinTin.....


Jag och Linnea!! <33333

  Mitt nya GG Scabrak     TinTin är lite puss sugen hihi!!! <3333333

Av Jonna Sunvisson - 29 juli 2011 19:22

bilder på Ludger Beerbaum!!


bild:1

  Bild:2   Bild:3   Bild: 4     Bild:5


Vilken bild tycker ni är snyggast komentera vättja!! =)


Av Jonna Sunvisson - 29 juli 2011 19:06

     Hejsan!! Idag har jag variet och ridet i lindhult. Jag börja jobba han lite i traven när vi kom upp för vi gick upp så han behövde inte skrittas fram mer. Men iallafall. Det gick bra vi travade lite på fyrkanten. Jag tästade gas och broms.  Gick så där TinTin var lite slö. Sen gick jag in på en volt. Jag flyttade bara baken lite så att skulle stärka lite muskler där bak. Det blir ju även muskler där fram med men aaaa ni förstår någ vad jag menar. =)  Sen satte jag igång i trav lite så att han inte skulle trötna. TinTin var väldig väldigt svår riden i dag. Han är det ghela tiden men lite mer idag en vad han burade vara. Så mamma hoppa på han och fick känna lite på han. Sen hoppade jag upp igen. Jag började galoppera lite på fyrkanten så han fick galoppera stort. I galoppen var han lite piggare än han var i skritt och traven. Efter jag hade galopperat så travade jag lite men bröt av till skritt ganska snabbt för att jag fick så himmla ont i händerna. =(


Jag tog ett varv i fri skritt sen gick vi hemmot. Om jag skulle ge betyg på ritten idag så skulle det nog vara en........   mellan 7-9p tyckte det gick bra. För att TinTin har ju inte gått så himmla mycket så et besvärliga var idag att han var lite slö och sen ville han inte riktigt lyda på mina skenklar men annars gick det jätte bra. =)

Alla vi som var med på träningen för Jan Jönsson!!! =)

  Alla hovar i luften   Professor Jönsson hihiihi <3  

Av Jonna Sunvisson - 28 juli 2011 10:15

                                                  



                                               

Av Jonna Sunvisson - 28 juli 2011 10:04

Heej idag kommer det bli en dålig updatering. För idag ska jag och min familj åka ut med båten. Så göra ganska många inlägg nu. =)

Av Jonna Sunvisson - 28 juli 2011 09:27

Heej förlåt att jag inte skrev i går men vi kom hem jätte sent. Och då kom pappa på att vi skulle gå över till grannarna. Igår iallafall gick vi en liten runda med TinTin. Han var lite spänd men han hade ju inte gått så mycket. Men när jag började trava lite på skogs stiogen så skriker mamma   - Huuuuunnnndddd. Jag stannade för att kolla vad som händer. Då ser jag en liten jycke som ligger ner på marken. Den hade samma färg som på marken. Han låg brara där och visade tänderna åt min lilla vovve. Vet inte om den morrade eller inte men det gjorde den säckert. Men det som var mysko tyckte vi att hunden hade ingen ägare i syne. Men mamma lyfter upp caspian i fmnen och så säger hon till hunden att den ska gå hem. Rasen på hunden tror vi kan ha varit blanding mellan pitbull och amstaff. Ite säckra men såg ut som det. När vi gick lite längre bårt såg vi familjen. De hade släppt en jätte jätte stor hund också fast den hade dem hunniet att koppla innan vi kom. Men TinTin varr lite spänd fortfarande. Men vi kom runt hela skogs turen utan problem sen. När vi var hemma fick TinTin lite mat men betfor och myslli. Men det var allt om denna skogs tur.  

Av Jonna Sunvisson - 26 juli 2011 22:59

Vad tror ni att jag tycker om detta?? Den som får bästa komentaren hur jag tycker den får en länkning på min blogg. =)


 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards