tintinqb

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Fakta om min ponny

Av Jonna Sunvisson - 30 juli 2011 12:05

Ålder: 14 år

     Född: 1997

     E: Pegasus Bucky

     U: Gilffars Qeen Bee

      Favorit mat: Betfor med vitaminer

     Färg: Fux ( Han ser brun ut men han är fux )

    Namn: Quite Bright





Fakta: TinTin som han kallas heter igentligen Quite Bright. Han fick kallas för TinTin därför att han var s´å nyfiken på allting när han var liten. ( Är även det idag ) Han ville utforska världen pricis som TinTin i filmen. När TinTin var liten så föddes han fux han var fux ganska länge men med åren har han blivet brunare. Man kan se på hans svans att han är fux. För han har lite fux färgad svans längst längst ner. Han är både in körd och inriden. Det hände en olycka med TinTin med vagn föra året eller förr förra. Han skena i väg med vagnen och mamma satt där i. Hon fick inte stopp på han så skena rätt in i skogen med 20 m tummar. Mamma flög av och flytta en stolppe mellan 10-20cm När TinTin kom tillbaka så var han hel. Han hade inte ens ett litet sår på benet. Men efter den olyckan gillar han inte jätte mycket att köras. Det TinTin inte gillar är skid åkare. Han tycker att dem har så stora fötter. hihihi!!!   Men i vintras så åkte jag skidor minns mamma långskerade han. Men de han älskar är rå potatis. Jag och TinTin tävlar mest hoppning. Jag har inte tvlat dressyr från förra året. Men vi är jätte duktiga på båda grenarna. Jag och Tintin har även startat 3st start fälltävlan. Men jag kanske ska starta en P 70 Nångång i september. Men jag har inte så mycket att berätta om nu för jag tror att jag har sakt allt. Men jag tänkte visa lite bilder på min underbara TinTin.....


Jag och Linnea!! <33333

  Mitt nya GG Scabrak     TinTin är lite puss sugen hihi!!! <3333333

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Sunvisson - 6 mars 2012 16:02

Jaha nu har denna blogg gjort sitt. Fick då mittt högsta besökar rekord på 316 och är väldigt glad. Men som sakt nu harjag bloggat färdigt här så nu finns jag på http://allahovarimarken.blogg.se   ...

Av Jonna Sunvisson - 22 februari 2012 00:15

Hej idag kommer jag bara blogga på http://allahovarimarken.blogg.se  Dock har jag ingen deisgn men det går nog bra! Ska blogga på den bloggen i morgon för att se hur många läsare jag får på den! :D   Så kommer ine att blogga något på denna bl...

Av Jonna Sunvisson - 21 februari 2012 22:14

Då jag hade skrivet på facebook att jag skulle skriva vad jag tyckte om de 5 första som gillar! ___________________________________________________________________________________________________ Evelinn Åkerman: Eve är en duktig fotograf ! Hon...

Av Jonna Sunvisson - 21 februari 2012 22:07

Min plan med ridningen är detta:   HOPPNINGEN: I hoppningen ska jag sattsa på en L.B. Jag vill ha max fyra fel. Vill helst då komma till omhoppning! Har dock bara hoppat en P&J på L.B höjd och kommet runt med fyra fel så det var ju inga proble...

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards