tintinqb

Alla inlägg under juli 2011

Av Jonna Sunvisson - 17 juli 2011 21:46

Hej jag har skrivet en lite saga men kommer inte på mer vad tycker ni att jag mer ska skriva ni kan ju läsa den så ni förstår den.


        Piraterna kommer!


Hej det är jag som är Alexandra fast kalla mig för Alex.

Nu är vi på 2100-talet och numera ligger världen under vatten! Och allt har blivet som vikingatiden.

Alla har blivet jätte oroliga att de ska bli plundrade eller så.

Det som jag oroa mig så mycket över är min mamma!

Min mamma blev tagen av piraterna för ett år sen och nu har ingen sett eller hört något sen dess.


Min pappa är sjöman så han är inte hemma så mycket.


  Så jag bor hos min farmor.

Hon är 67år och bor i ett litet rött hus bredvid kyrkan.

Det fanns ju bara små byar nu som låg på land så det var ju inte jätte många på samma ö!

En dag var det väldens finaste dag. Jag hade aldrig sett en sådan dag i mitt liv!  Men vi halv 4 tiden såg jag ett skepp långt ut mot havet först trodde jag att det var min pappa innan jag såg pirat flaggan.


Jag in såg att jag fick bryta mig in i kyrkan och försöka ringa i kyrkklockorna så jag kan varna folket i byn!

Jag sprang det snabbaste jag kunde jag var nästan framme innan jag in såg att det var för högt upp att klättra till kyrkotornet så jag fick varna på ett annat sätt.

Jag kom på den lilla grottan om man nu kan kalla det för grotta. Men jag mindes i alla fall att det ekade väldigt mycket i den så jag fick vända och springa till den lilla grottan. När jag var framme såg jag att piraterna var redan var här.

Hur skulle jag nu kunna varna folket i byn? Om jag skrek skulle ju piraterna komma och leta efter mig.

Jag försökte springa till farmor utan att bli sedd.

När jag kom in i huset var inte farmor där.

Vad skulle jag göra nu...?

Nu vet jag. Jag skulle följa med piraterna till deras läger och försöka hitta mamma och farmor!

Jag packa en rygg säck med mat, dryck, ett rep och ett hårspänne om jag behövde sätta upp håret eller låsa upp ett lås.

Nu var det bara att smyga sig in i piraternas skepp.

Jag stannade till och såg alla som skrek och blev slagna av alla pirater.

Men jag visste att om jag bara skulle smyga mig in i skeppet så skulle jag kanske kunna klara av att kämpa mig fram till mamma så hon också kan hjälpa mig att vinna över piraterna!

Men jag visste att det inte skulle bli lätt.

Jag hoppade ombord på skeppet och gömde mig i deras matförråd. Jag viste att det inte var helt säkert där men det fanns inget bra gömställe där.

 Det är väll för att fångarna inte ska kunna gömma sig någon stans. Men nu ha piraterna också kommit ombord och vi hade precis börjat seglat!

Jag var rädd att någon skulle se mig men en så länge var jag säker! Jag hör skrik där ute mammor, barn och pappor. Jag var jätte…….. PANG!!!

Jag hörde att det smällde kanoner där ute.

Tänk om det är min far som de skjuter i mot.

Jag hade lust att kika vad som på gick där ute innan jag hörde en man med en kraxlig röst som sa

”För de till fängelset!!!”

Då visste jag att vi var framme till piraternas ö.

Det fanns många andra som bodde där men de flesta fick jobba för piraterna men de andra gömde sig i tunnor ,soppkorgar och en massa mer!

När vi hade kommit fram så hörde jag att en skrek Aleeeeeeeex. Det lät precis som min mamma tänkte jag!

Jag tänkte också på hur jag skulle kunna komma ut på ett sätt så ingen ser!

Hur skulle jag göra??

En liten stund senare hörde jag fot steg utan för som närmades matförråd. Vad skulle jag göra nu?? Nu visste jag. Jag skulle hoppa ut från det lilla lilla fönstret och försöka klättra mig ut.


När jag hade gjort det så tog jag ett djupt ande tag för att man äntligen få känna lukten av frisk luft! Jag sprang bort från skeppet och sprang in till en liten stuga lite längre bort! När jag vände mig om såg jag ett glatt leende från…… Min mamma!!!!!!!!!

Visst jag hade typ aldrig sett henne men när jag väll stog där mott framför hen visste jag vem det var. Jag sprang fram till henne och kramade om henne. Vi stog där länge och kramade om varann tills jag frågade.. ”Men hur kom du ut från piraternas fängelsehåla??”

Det blev tyst en stund.   


Av Jonna Sunvisson - 17 juli 2011 21:29

Hej nu kommer jag med resultat i från fredags. I L.Dn så gick det super. Jag kom 0+0 DEt var en a+a så det gick inte på tid så där men om man kom nolla i båda fasserna så fick man en blå gul rosset. Och självklart kom jag felfritt hihi. Men Om jag ska vara lite dryg så tycker jag att jag var väldigt mycket värd den rosseten. Det var en toppen runda. Sen gick mamma och kolla lite och då såg hon att jag kom tvåa. Det var ju ingen placering tyvär för det var typ som en clear aund. Men jag var jätte nöjd jag är så nöjd så att..... Det går inte att förklara hur mycket jag är nöjd. Men jag var inte jätte nöjd med L.B vi vägra ut oss på hinder nr 5. Men de andra sprogen gick super super bra. JAg har ju desutom aldrig tävlat L.B men om jag tänker efter så är jag ganska nöjd. Men många sa att TinTin såg helt slut ut efter 4.an Det var som han dog. Men jag lovar det gjorde han inte. Men iallafall. Första gången så kan jag förstå att han stanna för att jag tveka väldigt mycket för att det var en oxer som var jätte jätte bred. Men andra och tredjae stoppet kunde han hoppa men som sakt han var helt slut. Men efter jag hade vägrat ut mig så tog jag ett till hinder på bannan så att han inte fick vinna på det sätten. Jag valde nr 1 för att det var det bästa spronget vi gjorde så att jag ville få ett sista sprong som kände bra inannan jag gick ut. Men jag var inte ledsen eller så jag var bara lite arg på TinTin men jag kan förstå att han inte orkade för han hade ju sttot i transport rätt så länge så han hade vell tröttnat lite. Men jag är nöjd att jag gjorde mitt bästa. Men hade bra så länge.


Ps: Fem komentarer så fixar jag bilder direkt!! =)

Av Jonna Sunvisson - 16 juli 2011 08:48

http://www.agria.se/tavling/hem/hastsommar#gly-rating;106;NOTE-8J8SE4-2Ni har vell inte glömmt attt rösta?? Just nu har jag 65 p. Så sett fart att rösta!


Ses senare!!

Av Jonna Sunvisson - 15 juli 2011 22:31

Hej igen!

Jag undrar om ni har något önske inlägg?? Om ni har det så tycker jag att ni ska komentera direkt.

Det kan vara om min häst, Om jag, om varför jag skavade en blogg Sånna saker typ. Så det är bara att komentera!!

Av Jonna Sunvisson - 15 juli 2011 22:22

Hejsan.  Idag har jag variet och tävlat i örsta som ni vet. Jag hoppade L.D Och debutera L.B Men jag hinner inte att blogga om det nu för att jag är just nu i en husvagn som jag ska bo tills på söndag. =) så Det kanske kommer upp ett litet inlläg imorgon men hoppas inte på för mycket!! =)

Här kommer lite blandade bilder på lite allt möjligt!!


  Här var det när jag plockade massa hallon. TinTin ville också plocka lite!! =)   Bilden blev lite suddig men det får ni leva med!! =)




Av Jonna Sunvisson - 14 juli 2011 16:25

Jaaaaaa nu har jag fått en ny mobil en htc mobil. Jag köpte den av min lossas morbror. Den kostarde 500 kr och då fick jag med telefon såklart laddare och ett headset.

så här ser den ut!! =)

  snygg va???

Av Jonna Sunvisson - 14 juli 2011 09:44

   Desaignad av: Mig



Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards