tintinqb

Alla inlägg under januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 13 januari 2012 22:57

Heej har imnga ideer och ingenting i mitt huvud just vad jag ska skriva om!! Kan inte ni ge mig lite tips vadni vill läsa om! :)

Av Jonna Sunvisson - 13 januari 2012 22:23

Alla säger ju att det är otur med fredag den 13 onde

men jag tycker den bara bildar tur! Tex i dag det gick super duper!

Men det stog ju  i tidningen i dag att fredag den 13 onde bildar tur man ska se upp för måndagar i maj!

Hahaha de hittar på så himmla mycket. :) Men över till nästa inlägg!!



Av Jonna Sunvisson - 13 januari 2012 12:01

Heej har ni sett att det är en ny omröstning??

Av Jonna Sunvisson - 12 januari 2012 21:07

Hej red i dag som skt. Men red inte avvenserat eftersom jag inte mår ba!

Red barbacka lite i lindhult och carro logerade Joel. Tittade inte så mycket hur det gick förb de men det såg bra ut.

Jag red somsakt på TinTin. Han var lite pigg och bussig men han var rolig att rida.

Tog inga kort för att mamma var nere och tog upp stplpar och satt på eltråd. ( Om ni vill veta mer så titta på inlägget som är nedanför detta )

Och carro logerade. Men jag var nöjd även fasst jag inte gjorde så mycket med han. Var trött och lite hängig så

jag orkade inte så hommla mycket! :)

Men hade bra nu vet ni mer om mitt pass! :D

Av Jonna Sunvisson - 12 januari 2012 20:54

Heej när jag och mamma satt och åt och sedan skulle vi till stallet,men vi fick ett telefon samtal från

Anna och hon sa att Joel hade sparkat sönder hela staketet.


Det var så här att han hade stått och sparkat i staketet typ. Och tillslut hade joel fassnat med hoven i eltroden. Han hade sprungigt och 5 st stolpar hade han rivigt ner.

han kanske hade 10-15 menter eltråg hängade bakom sig. Anna fick tag i han och fick klippa av han

eltråden men satt fortfarnade fasst en 10 cm tråd i hoven men den fick mamma och carolina bort. Joel var strässad när han fick komma in. Han var inte svettig eller så men han var mest stressad. Han hade inget sår eller någonting. Han var lite varm i högerfram hov men det var ju där tråden satt fast. Men bilder kommer ni någ få se lite senare ikväll! :)


Hade bar så ses vi i nästa inlägg där jag ska skriva lite om ridningen! :)

Av Jonna Sunvisson - 12 januari 2012 13:48

Heej just nu sitter jag på min mammas jobb och bloggar.

Därför kommer jag inte att ladda upp några bilder eftersom det inte finn några! :)

Men jag har pricis kommet hem från sjukhuset. När jag kom in fick jag vänta i 50 min.

Sen kom en läkare men inte den vi skulle ha. Den som vi skulle ha hette Anders och den jag fick nu var en som hette Anna. Fasst hos henne fick jag bara ta tempraturen och väga mig.


Sen fick jag vänta en stund till i ett rum. Till slut kom Anders. Vi pratade först om hur jag mådde o.s.v

Sen tittade han mig i hallsen. Efter det så titta han i öronen. Min ena halsmandel är stor och ser lite irriterad ut.

Men vi fortsatte. Jag fick lägga mig på rygg så att han kände lite på min magge.

När det var klart så pratade vi lite till han sa att jag skulle ta blodprov och en hallsodling.

Vi gick till ett väntrum och sedan kom en annan doktor och hämta oss. Jag fickk sätta mig i en stol och

så fick han först ta två blodprover och sen gjorde de en halsodlig. Ni som intevet vad en hallsodling är så kan jag berätta.

Man kan säga att man stoppar in en lång topps bakom halsmandlarna och grosar runt men det tar bara 3-4 sikunder.

Allt gick bra men fick ju inte veta prov svaren. Kan skriva när jag vet! :)

Hade bra!

       




Av Jonna Sunvisson - 11 januari 2012 20:15

Heej när jag såg Joel idag så sg jag hur manen så ut. Ska nog klippa den 3-5 cm och sedan rycka.

Svansen på TinTin och Joel ska jag också nog klippa men det blir nog 10 cm.

Hade bra! :)

Av Jonna Sunvisson - 11 januari 2012 17:16

Om du skulle välja sadel eller rida barbacka vad skulle ni välja då??


Jag skulle själv sitta barbacka. Sitter bättre då och jag känner hästens rörellse i kroppen.

Jag sitter även bättre när jag siter utan sadel än med sadel.

          Jag har suttigt uttan sadel i två år för att vi inte hade någon sadel till TinTin.

Så jag har nu bra balans tack vare att jag satt utan sadel :) <33

 

   

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards