tintinqb

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 20 januari 2012 22:03

Heej tittade in på bloggen och såg att det var många som hade frågat o.s.v

Skulle vilja göra ett video inlägg men vet att jag är å lat så den kommer säkert inte komma upp.


Viken ras är Joel?

 

Joel är en new forest.


Hur länge har du ridigt??

 

Jag har ridigt i 8-9 år kanske.


Jag älskar dn blogg jätte mycket!!  Men frågan är  om du skulle få välja mellan distans och dressyr vad skulle du vellja då??

 

TACK!! Jag skulle välja dressyr för att jag tycker nog det är häffdigast med dressyren än med distans.


Hur klänge har du haft Joel??

Och hur länge har du haft Tintin??

 

Jag har haft Joel i c. 4 månader.

Och tintin har jag haft i 8 hela år.


Vrf ville du göra en hästblogg??

 

Jag har ju inte direkt en hel häst blogg emn jag skriver ju mest om hästar o.s.v men jag valde att skaffa

en "häst" blogg för att jag älskar hästar jag tycker de är intressanta och jag gillar att skriva hur jag utvecklas med mina ponnysar!!!


Ganska många frågor fick jag men det är lika roligt att få mera!

Ni kan även komentera lite önske inlägg!!

 


Av Jonna Sunvisson - 20 januari 2012 19:30

 

Unik satsning på unga inom svensk fälttävlan

2011-11-28

Få unga har tillgång till tränare som både tränar dem och följer med på tävling. Utan det stödet är det svårt att utvecklas inom fälttävlan. Nu går privata sponsorer in för att ändra på detta. Team JYR presenterades nyligen på Svenska Ridsportförbundets Fälttävlansmöte.

LÄS MER HÄR! 



Av Jonna Sunvisson - 20 januari 2012 17:12

Jag tänkte att jag kunde göra en liten rolig sak här på bloggen.


  Vem är denna ryttare de som svarar rätt vinner en llänkning i menyn. :)

Vinnarna tar jag ut på tis!

Av Jonna Sunvisson - 20 januari 2012 16:21

Heej imorgon bär det av till Lindhstall och träna för min underbara dressyr tränare Erika krönett.

En jätte duktig dressyr tränare.

Ska ta med Joel dit så vi får se hur det går.

Skriver om det då hade bra så ses vi!!!!!


  Detta är Erika!!!

Världens bästa dressyr tränare som sakt!!

Av Jonna Sunvisson - 20 januari 2012 15:47

Ni kanske läste artikeln i tidningen som Lasse Anrell hade skrivigt om roffe.

Han tyckte ju att hästen skulle få priset istället för han. Lasse tyckte atthan bara åkte med. Ni får läsa mer

om vad han tycker HÄR!


  ( Lasse Anrell )



Men är det inte Lasse Anrell!?

2012-01-18

Aftonbladets Lasse Anrell var idag på Hufvudsta Ridklubb, utmanad av Mirre Mikkola, att testa hur det är att sitta på en häst.


Av Jonna Sunvisson - 20 januari 2012 15:28

I sönags var det ju ponnyakuten. Vad tyckte ni om årets problem?


Många tycker jag var inte var så mycket problem utan det var själva ryttaren som hade

lite svårt ibland. Jag tycker att om man har en häst eller hund eller vad man nu har så tycker jag att man ska lära sig lite om säkerheten.


Vad är eran åsikt?

 



Av Jonna Sunvisson - 20 januari 2012 15:25

 


Gör så här: 
När du har skrittat fram på lång tygel, ta tyglarna och börja med övningen. Den går ut på att rida längs fyrkantspåret och att lägga små volter så ofta det behövs. En bra utgångspunkt kan vara en volt per sida av fyrkantsspåret, alltså fyra volter per varv. 10-metersvolter kan vara bra att börja med, så småningom kan du göra mindre volter. Om det behövs, rid samma volt ett antal varv.
Hästen ska skritta framåt med bjudning och vara böjd motsvarande voltens storlek. Med händerna vänder du in hästens framdel på volten så att du ser spåret genom frambenen. Med yttre skänkeln skapar du böjning bakom sadeln, så att inte bakdelen sladdar utanför volten. Innerhanden ställer i nacken, inre sittbenet belastas utan att överlivet hamnar innanför hästens framdel. Drivningen från sätet och båda skänklarna förmår bakbenen att bära lika mycket vikt.
Så småningom kan du rida små volter även i trav och i galopp.

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards