tintinqb

Alla inlägg under januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 25 januari 2012 20:57

Patrik Kittels sponsor Kohl Pharma GmBH, med sponsorparet Arlette Jasper Kohl och Edwin Kohl, satsar stort på EM-medaljören. Det nu 8-åriga stoet Uno Donna Unique ställs till Patriks förfogande med sikte på OS i Rio 2016.

Kontrakt skrevs i januari, ”Donnan” anlände till Patrik och alla teknikaliteter kring affären är nu klara mellan uppfödaren/ägaren  Joan Andreasen, Stutteri Uno, Andreas Helgstrand som utbildat stoet och köparna Kohl.

- Det är en fantastisk häst, kanske den allra bästa hästen i hela ålderskategorin och det känns otroligt bra inför framtida mästerskap, säger Kittel om sin nya häst.
- Hon är het, precis som de måste vara, men ändå otroligt lugn och mycket ridbar, begåvad, mycket begåvad för de svåra rörelserna.

Hästen med stort H är en unghäststjärna som bevisat sina kvalitéer inom sporten mer än en gång, har rätt ålder för att stå på topp om fem år och har en alldeles särskild utstrålning. Uno Donna Unique har stora likheter med en annan fyrbent mästerskapspersonlighet – Blue Hors Matiné som tog världen med storm vid VM 2006.

Uno Donna Unique (f-04 e Blue Hors Don Schufro-Falkland) var tvåa på unghäst-VM som 5-åring och vann som 6-åring, båda gångerna riden av Andreas Helgstrand. Det kolsvarta stoet har vunnit nästan allt som går att vinna i Danmark.


( Kopierad text från svenska ridsportförbundet. )


 

Av Jonna Sunvisson - 25 januari 2012 17:41

Heej nu är det en ny omröstning som kan hjälpa mig lite på traven emd bloggen!!

Av Jonna Sunvisson - 25 januari 2012 17:24

Heej hittade två sngga hopp och dressyr outfits.

Men en outfits snodde jag på en blogg som heter hannahengman.blogg.se. 


Dressyr:

 


Hoppning:

  Gillar allt till hoppningen förutom hjälmen.

på dressyr outfitsen så älskade jag verkligen ALLT!!!!

Av Jonna Sunvisson - 24 januari 2012 21:30

Heej blev inte så mycket utav hoppning idag. Hoppade bara 20 cm cavaetti bommar som stog vid A och C.

Red först Joel och det gick sådär han gick inte jätte mycket i form men han gick ganska bra framåt. Vi red

mycket på en volt och jag överställde han. Han blevlånga och fin på slutet men i början var han lite srel. Eftersom jag har varigt så sjunk det hät halvåret så har jag ju inte fått fram kondisen än så jag orkar ju inte jätte mycket.

Men iallafall.


Sen när jag kände mig färdig så hoppade jag upp på TinTin. Red lite barbacka. Man kan säga att jag bus red han lite. Men jobba han i skritt och trav. Men i galoppen busa vi båda två. Jag släppte händerna jag öka farten mycket. Jag hade som sakt KUL!!


Men det var allt har ingen bild. Men kanske kan lägga upp en video på mig och tintin från idag.

Men då blir det i morron!! Hade bra!!!!


 

Av Jonna Sunvisson - 24 januari 2012 17:36

Heej ska åka till stallet nu så återvänder om reultat!! :)

Av Jonna Sunvisson - 24 januari 2012 16:05

    Heej hitade dem här underbara skorna på Mountain Hose. Har själv sådana och jag tycker de är jätte sköna.

Det finns i färgerna svart och brun och storlekarna finns i 36-42. 

Har själv ett par svarta och jag tycker de är smidiga,snygga och varma.

De är bra för att man han få över chapsen och sprrarna lätt.

Jag kan verligen rekomendera dessa skor. Priset vet jag inte riktigt men kan kolla upp det.

Dessa skor gå att köpa på min mammas afär www.kaias.se :)

 

 

 

Av Jonna Sunvisson - 24 januari 2012 15:39

Heej jag minn min fösta tävling med TinTin. Jag kommer ihåg att det var en P&J I vibyoch hanna sofie fick springa förre för att visa vägen. Jag visste inte typ än ända regel. Så när jag skulle trava till ett hinder så sprang hanna inanför och jag sprang utanför så jag gjorde en volt och sprang där hanna sprang.

När jag hade klarat alla hinder felfritt ropar domaren upp att jag fick fyra fel. Jag såg säkert jätte chokad ut. Men när jag kom ut från banan sa jag det till mamma att jag fick fyra fel.


Mamma förklara att jag la en volt och det fick man inte göra för då fick man 4 fel.

Och då sa jag


- Vilken tjurig domare bara för jag la en liten volt!!!!


HAHAHA det här kommer jag aldrig glömma!


 

Av Jonna Sunvisson - 24 januari 2012 15:24

Heej nu tänkte jag vara lite snäll. Om det är någon som vill gästblogga så skriver ni en komentar.

Jag kommer att lotta ut två st personer den som jag lottar ut föst kommer får gästblogga och den som

jag lottar ut som nr två kommer få en länk i menyn!!

Så snälla komentera!! :) Jag lottar ut de två personerna på torsdag.


LYCKA TILL!!!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards