tintinqb

Alla inlägg under januari 2012

Av Jonna Sunvisson - 28 januari 2012 22:55

Heej fixade naglarna nu på kvällen blev inte jätte bra för att det blev lite kladdigt,men

om man är ryttare så spelar det vell ingen roll?? Man har ju handskar på sig.


Men så här blev resultatet.


  Mobil kort


Av Jonna Sunvisson - 28 januari 2012 22:38

Tja tänkte skriva om mitt och Joels dressyr pass.

Vi var i sickelsta. Jag har aldrig ridigt honom så bra som jag gjorde idag. Han var klockren.

Vi tränar fortfarande med att han ska gå fram mer av sig själv. Men idag var han mycket bättre på det än vad han brukar vara.

Vi träna också mycket att han skulle ställa mer med ganachen. Och vi träna mycket på att han skulle flytta baken,och

att han skulle ställa lite av sig själv.


I galoppen från början gick det jätte bra. Sen när vi var i mitten av lektionen så börja han jobba i mot lite granna.

Men på slutet lossa det ooch han gick super duper!! :) Han har aldrig varigt så himmla fin.


Gud vad jag är glad!!!!!


( Har en video och en bild som jag kan ladda upp. Men videon kommer i kväll eller imorgon!! )


Red tintn sen efter joel och gick super det också!! Men vi gjorde bara lite kul tsm!! ;)


Hade bra!!


  Bilden från idag!!

Av Jonna Sunvisson - 27 januari 2012 16:07

Heej slängde ihop en lite outfits som jag hittade på goggle. ;)

Som är svart och Silver


 

Av Jonna Sunvisson - 27 januari 2012 15:34

Självlysande Boots

Laddas i ett upplyst rum och finns i tre färger.
Vit (ser ut som ljusgrön), rosa och grön.
249:- här


 

Av Jonna Sunvisson - 26 januari 2012 21:57

Heej har ju varigt på dans träning.

Men eftersom många häst intresserade läser denna blogg så

kankse ni inte fårtår så mycket med latin dans. Men jag ska iallafall berätta vad vi träna på.

Först så bugga vi lite men det var ganska tråkigt för vi fick ha en jätte långsam låt. Så man ville hela tiden öka takten men eftersom låten gick långsamt så var det lite svårt.


Efter buggen träna vi mycket chacha. Gick skit bra. Träna mycket med höfter,fötter,armbogar,styre träning och

hållningen. Var jätte roligt.


Efter chachan så prövade vi lite salsa. Men dert var ganska svårt. Men det var roligt.

Är en tävling i göteborg som jag har lust att åka på. Men är ju jätte långt bort så jag tror inte att jag åker. Men det kommer en dans tävling som inte är alls långt bort. Den vill jag åka på.


:) Men god natt så ses vi i morron!

Av Jonna Sunvisson - 26 januari 2012 14:46

Fick ju som sakt ett önskeinlägg från min klass kamrat Alice.

Hon undrardehur jag började blogg och hur länge jag har haft denna blogg!!


Jag börja på min fösta blogg som hette www.tintinqb.blogg.se Men hade typ inga blogg läsare på den bloggen så jag la av en månad. Men sen började jag igen på den bloggen.


Men hade fortfarande mellen 3-6 blogg läsare.

Så jag bytte blogg till denna.

Tycker den här är tre gånger så bättre än den förra. Har ganska många blogg läsare och en snygg header. Skriver mer på dennna också.


Jag började blogga för att många av mina kompisar bloggade.

Jag blev väldigt nyfiken på hur man gjorde o.s.v så jag började också blogga.


 


Jag har haft denna blogg från 16 juni kl 18.51 2011.

Så har inte haft den så jätte lång tid.


Men ja det var nog allt!!


SES


Av Jonna Sunvisson - 26 januari 2012 14:34

Heej idag på bilden när jag var klar så gick jag och frågade vad de ville läsa på min blogg. ( Även min lärare!!! )

Så här sa dem.


  • Träningar
  • Folk som jag möter när jag rider.
  • Bra/Dåliga saker när jag har tränat
  • Dagens Outfits
  • rekomendationer
  • Borta bra men stallet bäst!!!!!
  • Gammla ryttar minnen
  • Nyheter från ridsprten
  • Långa-korta pass
  • Hur ryktar man en häst??
  • Hur knoppar man en äst??
  • Och en sa att jag skulle ta mera kort.

Det var alla önskeinlägg jag fick....

Oj jst det fick även en tjej som heter Alice i min klass.

Att jag ska skriva om vrf jag börja blogga o.s.v

 

Ska nog skriva om det i nästa inlägg hade bra!!  :)

 

Ps. Gästbloggaren lottas ut i kväll!!


 

 

 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards