tintinqb

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Jonna Sunvisson - 12 februari 2012 18:05

Typ: Stora hästar - Inriktning: Hoppning - Kön: Valack - Födelseår: 1998 Placerad Elit 1,40 i Nov 2011, placerad på SM tävlingarna 2011, vunnit 1,30 med amatör. Super ridbarhet, snäll i all hantering, stor kapacitet, super känsla, snygg & spännande, ärlig på hinder, vändbar, lydig, säker, vanligt bett, snäll att rida ut på. 14 år, valack 171cm i mkh, e: Cortus ue: Ahorn. Bra hem är ett måste för denna underbara häst! http://youtu.be/JkHNR6fv2Uw  pris 240 000 kr

  

Inget man vill ha eller?? :D   

Av Jonna Sunvisson - 12 februari 2012 17:13

Hoppträningen gick bra.  Kommer sakta tillbaka upp i hoppsadeln. 

_________________________________________________________________________________________


ÖVNING 1: Vi skulle komma från M till K på ett kryss i trav och sedan landa i trav eller galopp efter hindret och 

hinna räta upp sig. Var en lite klurigt hinder att komma på. 

Men det gick bra. Eftersom jag är ganska rädd att hoppa Joel så tog jag inte så lång annsats till hindret. 

För att jag tänkte så att om jag tar längre annsats till hindret så hinner han tänka mer vad han ska göra efter hindret. 

Och det känndes ganska obehagligt.  Men iallafall... Jag tyckte det gick jätte bra pillra lite i munnen på han så att 

han blev påminn att jag satt där och konsentrera sig på mig i stället för hindret. 


ÖVNING 2: Övning 2 var att vi skulle komma igen på samma sak fast denna gång skulle vi lägga till ett hinder så att vi kom från F till H också. Jag landa i galopp efter det första hindret men sakta av vid kortsidan.

Sedan kom jag på nästa hinder som då var ett kryss de också. Jag tyckte jag lyckades bra alla gångerna!

Jag är jätte nöjd!


ÖVNING 3:  Då skulle vi komma på en stutts med två galopp språng till nästa hinder som var en oxer. 

Dock hoppa jag bara 50 cm. Utan oxer. Jag hoppa föst över bara bommar så jag skulle känna mig säker. 

Sedan höjde de upp mellersta hindret och sista. Hoppa det och det gick jätte jätte bra. 

Sen höjde Pia upp det mellersta och då tyckte Joel att det var roligt så han öka på lite och sedan tappa jag balansen till nästa fast jag höll mig kvar!

Han tog bra galopp språng båda efter och förre hindret så jag är jätte nöjd med han.


ÖVNING 4 :  Övning 4 var en bana! 

Första hindret var linjen med stutts och med 2 galopp språng till nästa. Sedan till de båda kryssen 

som en båge och sedan till det sista hindret som var en oxer. Den stog i mellan C och A. 

Gick super hoppa den 2-3 gånger. 


Han stanna aldrig och körde aldrig ner huvudet.  Jag tror heller aldrig att han rev. 

Jag är så stolt över han!! 


 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards