tintinqb

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 22:04

Heej i morgon blir det ridning som står på schemat. Idag fick de båda stå. 

men imorron blir det ute i skogen. Mamma ska ta Joel och jag ska ta TinTin!! ;)


Men återkommer!


 

Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 20:03

Heej blev lite knas med de två små ponnysarna!


Starlet är en 3 åring och är också welsh Starlet har en hel syster som heter Ninja då då!! :)

Ninja är 4 år. Och är också en welsh. 

Och nu fick jag reda på att jag ska rida en till som heter Frank. 

Och Frank är en 3 åring kille han är en new forset! 


Detta är frank


   Detta är frank! Söt som jag inte vet vad!! :)

Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 18:15

Heej nu är jag säkert redan i bowling hallen! :) 

Därför blev det ett tidinlägg!! 


Vet dock inte vad jag ska skriva om men lite bilder kan jag vell lägga ut! 


       

Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 16:25

Tjaba! Kl 6 till kl 7 ungefär kommer det att vara lite dålig upptadering därför att

då ska hela familjen bowla vid nytorget.

Ska bli jätte kul. Kan bli några inlägg sen kl 8 när det är melodifestivalen. ;)


ÅTERKOMMER MED RESULTAT FRÅN BOWLINGEN!!


Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 15:15

Snygga och fula saker finns det någont sådant??

_______________________________________________________________________________________


Många vill ju ha snygga,bra och dyra saker. Nu struntar många ryttare i säkerheten. Man tar det som är snyggt

och dyrt. Jag är inte den som sitter och säger Vad har den på sig osv.

Visst jag vill ha snygga och dyra saker också men det vill vell alla.


Jag blir rätts så trött på folk när de håller på med att säga att vissa ryttare har ful utrusting osv.

Men det kan ju vara så att ryttaren kanske inte har råd med JW tex. Så det tar ett biligt märke.

Men oftast många som har lite mindre fina kläder/utrustning har de säkraste sakerna.


Jag sitter inte och skriver att man inte ska ha fina kläder osv men jag vill

inte att folk ska prata om andras utrustning att de är fula.


Själv har jag två säkra hjälmar. ( Back on trck och KEP hjälm )

Jag har både snygga och mindre fin schabrak.

Jag har två fina sadlar och 4 fina träns.

Mina grimmor är allt ifrån fult och snyggt.

Mina transport skyd och mina vanliga skyd är som många andra.

Jag har en säker och snygg transport. Men den är absolut inte den dyraste.


Vad tycker ni om folk som har snygga och mindre snygga kläder??


KOMENTERA!!


 

Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 15:10

 


Linda Heed kommer till Grevagården med 6 hästar. Hon siktar mot ett framgångsrikt 2012.
FOTO: Svenska Ridsportförbundet

Svensk säsongsstart i Skövde

2012-02-03

Nu är det dags för säsongens första elithoppning på Grevagården i Skövde 3-5 februari.

 

Till Grevagårdens Ryttarförening kommer ett koppel tävlingssugna ryttare i och utanför landslagstruppen. Svante Johansson, Varberg, Sandra Carlsson, Värnamo, Douglas Lindelöw, Hörby och Helena Persson , Västerhaninge är med.

Cecilia Lundbäck, Norrköping, gör en intressant start med syster Vivekas Canthara som tagit tre SM-guld. Niklas Arvidsson har med sig hingsten alla talar om, Click and Cash 1155, ägde av Lene Nissen Lembke. Emma Emanuelsson har också en blivande stjärna i vackre Titan som hoppade väldigt väl under hösten Grand Prix-hoppningar.

Linda Heed från Västerljung i Södermanland har med sig ett halvt dussin hästar.
- Bee Wonderful är förstahästen, berättar hon.
Stoet glänste på landslagsträningen för Hans Horn på Ridskolan Strömsholm.
- Det är kvalité i allt hon gör. Jag siktar på att rida till mig en plats till världscupen i Scandinavium, säger hon.

Övriga hästar till elithoppningen från Linda Heeds stall är Colina, Chausette Polo, Cerrado Z, Spring G och rutinerade Thunderbird. Touch som har rutin från internationella tävlingar kommer med till gina tricot Grand Prix i Borås nästa helg. Linda tog ingen lång mammaledighet. 21 juni föddes dotter Isabell som nu övar flitigt med sin gåstol.

Tävlingarna på Grevagården är näst sista kval för ungdomsryttarna som hoppas kvala till finalerna under Göteborg Horse Show GHS Young Rider Cup och GHS Morgonsdagens Vinnare.

Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 14:49

Hej jag tänkte berätta mer om Ninja och Starlet.


En är ju en Welsh och hon heter Ninja, hon är 3 år gammal.

Har aldrig träffat henne men hon ser glad och snäll ut. :D

( Om jag lägger ut bilder på de så är det Ninja med en brun liten prick mitt i bläsen )

   

Sen har vi Starlet. Hon är också en tre åring. Hon är en new forest. Har aldrig träffat henne

heller men hon ser också snäll och rar.

 



Ska försöka få tag på Malin så  jag kan fråga om hon vill gästblogga lite bloggen och skriva lite mer om

starlet och ninja. Eftersom jag inte vet så himmla mycket om dem.

 


Av Jonna Sunvisson - 4 februari 2012 08:43

Asså en utav min abästa dagar. Jag ska få sitta in två små ponnysar som ägs av en tjej som heter

Malin.


En welch och en new forest bäda är små tre åringar.


Det heter Starlet och Ninja. 


             

De ser nästan lika danaut!! :)

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards