tintinqb

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Jonna Sunvisson - 5 augusti 2011 20:35

Heej har precis ätit upp min pizz. Vi var trötta och inte orkade laga mat efter vi hade ridet i lindhul. Och det är just ridningen jag ska skriva om i det här inlägget. Idag tränade jag på att rida som en klocka. det var cavaleti bommar som en klocka så här såg det ut.


  Det röda är bommar och det blåa är hinder som kanske är 20cm höga. Jag skulle träna på att ha smmlad gallopp hela tiden. Så att Tintin lär sig att lyfta lite mer på bak hovarna. Och kunna orka. Det var väldigt rolig övning. Först skulle jag bara galloppera på en volt och hoppa dem här sprången. Men lite efter så skulle jag Hoppa ytterkant på hindrenrna och innerkant på bommarna sen när det kändes bar så bytta jag och gjorde övningen tvärt om. Hna var väldigt trött efter ridpasset. Men om ´jag var ni skulle jag prova den här övningen nån gång. Men imorgon ska jag rida ut barbacka så han få vila lite. Men jag skriver då med!!



OBS!!!!!! Ni har vell inte glömmt att vara med i min bild tävling??

Av Jonna Sunvisson - 5 augusti 2011 14:24

Heej igår blev det ganska sent så kunde inte blogga!! Men jag tänkte berätta om min och Tinin skogstur. När vi började gå så var han pigg= han va det hela skogstuen. Men jag travade mest igår. Jag ville att han skulle ut och jogga men på två ställen galopperade vi!! =) På ett ställe där vi gick finns det jätte jätte mycket hallon. Hur gått som hälst. TinTin verkade också tycka om det hihi!!


   TinTin var rätt så tittig men det kan jag föså eftersom i förrgår stg han och de tre andra dagarna så hoppa han på marion lägret. Men jag har faktiskt inte så himmla mycket att säga för att det hände inte så mycket på den skogs turen. Men ni har vell inte misat bildtävlinen????


Och sen en sak till. Idag ska jag åka upp till lind hult och träna jag ska ha lite gallopp bommar.

hade bra så länge herrå!!


Av Jonna Sunvisson - 5 augusti 2011 14:14

Heej nu ska jag ha en bild tävling.

så här ska ni göra!!

 

  • Skriv erat namn
  • eran blogg adress
  • Sen länkar ni till bilden i komentaren
  • skiv också vaför just du ska vinna!!!

Man vinner en läkning här på bloggen men om man redan har det får du gäst blogga en hel dag!!!! Men du måste också skriva eran mail adress eftersom att jag måste skriva användarnamnet och lösenordet. =)  men hade bra så länge och lycka till!!



Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards