tintinqb

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Utställnings resultat

Av Jonna Sunvisson - 9 juli 2011 19:21

Heej nu har jag kommiet hem från eskilstuna där det var utställning. Jag red en engelsk rid klass. Man fick inte ha sporrar men man fick ha spö. och fösta ridklassen jag skulle rida var det fem i min grupp. TinTin gillar ju inte att vara i led så man får ha en försiktig hand och det hade jag. Det gick bra faktiskt han gick där och såg fin ut även i traven. men sen kännde jag att det gick fortare och fortare.


Så jag tog vell lite mycket när jag skulle bromsa och då small det han hoppa och for som en gallning och bocka och bock och bocka. Men sen lugna han lite ner sig och vi kunde gå igen med alla andra. sen skulle vi ställa upp på led och så skulle vi få rida ett program men det stog i häftet att man inte skulle rida något program. Men så tur hade jag kommiet på ett eget eller jag fick komma på ett där inne. Jag tog L.B 1an men gjorde om den lite. Och TinTin skötte sig strållande men då var man ju ensamm. Men om jag inte hade kommiet på ett eget så skulle man göra någt program som domarn hade kommiet på men jag fattade nadda om de pogramet.


Men Jag kom 2a i den klassen och blev guld belönad + så kom jag till champion. Champion ärtyp att man får gå till fnall och då får man möta alla ponnysar som har kommiet vidare till champion. Men iallafall. Nästa klass jag skulle rida ströck jag mig eftersom jag blev lite rädd. Men sen när champion var så kom jag 3a eller 4a fattade inte för så här stog vi.

    Jag är det röda pricken och det som står bara två dem kom etta. Så jag vet innte jag vet bara att jag kom 3a eller 4a.


Sen i utställnings klassen så kom vi etta eller mamma och TinTin kom etta och vi fick 39p och blev seliver belönd. Men det var vi som var den enda valacken på hela anläggningen. För i ridningen så blev han helt plötligt ett sto. Men Men så kan det bli. Jennifer har taggigt några bilder jag kan ju lägga upp dem kanske i morgon.

Förlåt att jag gjorde ett ganska långt inlägg men jag hade väldigt mycket att berätta om. Jag har lite till men det var inte så himmla nogrant att veta. Men hade bra så länge.

HEJDÅ!! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Sunvisson - 6 mars 2012 16:02

Jaha nu har denna blogg gjort sitt. Fick då mittt högsta besökar rekord på 316 och är väldigt glad. Men som sakt nu harjag bloggat färdigt här så nu finns jag på http://allahovarimarken.blogg.se   ...

Av Jonna Sunvisson - 22 februari 2012 00:15

Hej idag kommer jag bara blogga på http://allahovarimarken.blogg.se  Dock har jag ingen deisgn men det går nog bra! Ska blogga på den bloggen i morgon för att se hur många läsare jag får på den! :D   Så kommer ine att blogga något på denna bl...

Av Jonna Sunvisson - 21 februari 2012 22:14

Då jag hade skrivet på facebook att jag skulle skriva vad jag tyckte om de 5 första som gillar! ___________________________________________________________________________________________________ Evelinn Åkerman: Eve är en duktig fotograf ! Hon...

Av Jonna Sunvisson - 21 februari 2012 22:07

Min plan med ridningen är detta:   HOPPNINGEN: I hoppningen ska jag sattsa på en L.B. Jag vill ha max fyra fel. Vill helst då komma till omhoppning! Har dock bara hoppat en P&J på L.B höjd och kommet runt med fyra fel så det var ju inga proble...

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards