tintinqb

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 22:54

Heej! Idag har ju jag varit i stallet. Jag red i lindhult. Först skrittade jag ju dit så jag behövde inte skritta mer. När jag kom in så började jag  trava lite.  Han gick i form typ direkt och han var ganska mjuk och så. Vi började göra lite cerpentiner sen. Gick ganska bra han böjde och löd som jag ville. Sen skulle jag trava han i form men ändå rida kanska upp med henderna alltså en bra höjd och så skulle min händer vara  ihop typ. Ni fattar nog vad jag menar. Sen började jag galoppera honom han var samlad fortfarande och löd för skänkeln. Vi

gjorde lite volter här och där för att han skulle bli ännu mjukare. Sen tyckte jag att det skulle räcka för honom därför att han hade varit så himla duktig. Men jag glömmde att  berätta om när vi skulle gå upp till lindhult kom en jätte jätte stor broms. Så vi försökte springa ifrån den men vi lyckades inte så himla bra. Så jag fick ta en ormbunke att hota bort med!!!!!!   

  hihihihihi

 

Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 22:48

Heej nu har jag kommiet hem och så nu kommer ju bilden på


Tove Olsson på Myranda

 

Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 15:04

Oj hoppsan fasnade lite på ett spel på http://spela.se Man inrede husdjurs bömbler och lite sånt. Men jag hann inte göra klart för jag kom på att jag kanske kunde blogga lite. Men jag har inte så mycket om att berätta om längre om inte ni kommer på något. Ni kan ju komentera och ge mig lite förslag.

ses!!   

Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 13:35

Gillar ni min blogg?? Har ju nu precis gjort den så jag vet ju inte om ni gillar den här bloggen eller inte?? Så snälla komentera hur ni tycker och tänker

om jag ska ändra på något så det blir mer interesant

eller så. =)

JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR!!! Hade bra ses senare!

// Jonna


Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 13:13

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!!
Ni vet ju att jag la upp bilder på laget men jag såg att Tove saknades. Men jag lovar att jag lägger upp den bilden när jag kommer hem. Jag kommer hem ungefär mellan 15.00-16.30 tror jag. Men jag looooooovar!!!!  herrå!!!!

Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 13:01

Hej igen! Vet inte ens vad jag ska skriva men vill ju att ni ska ha något att göra så jag tänkte göra lite frågor till er. Det är ingen tävling för jag har ju redan en tävling här bloggen jag hoppas att ni inte har missat den. Nu är det en som har svarat och hon heter Ulrica. Så anmäll er också= Skriv vad ni hittar och ertat namn+ eran blogg/hemside adress. Men över till frågorna.

1:Vad heter min ponny??

2: Hur hög är min b-ponny

3: Vad heter min kanin??

4: Hur gammal är min kanin??

5: Vad heter min gammla blogg??

6: Hur högt har min kanin hoppat brett och högt??

7: Hur högt har jag och min ponny hoppat??

8: Har jag hoppat 95cm högt som var en trippelbar?? sant eller falskt??
9: Vad är min ponny för färg??

10: Hur länge har jag haft min ponny??


Här var alla fråger jag tänkte faktiskt ha en liten tävling om detta! Man får en läkning på min blogg. Om man redan har en så får man komma på något själv. =) Hade bra och LYCKA TILL!!!! 

Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 12:53

Heej!! Nu sitter jag på min mammas jobb. Jag då kanske inte kan blogga så himmla mycket. Eller så bloggar jag hela tiden!! =) Ni kanske ser att jag har bytt stil på bokstäverna. Det är därför att jag skulle bara prova hur den ser ut.    Men vad tycker ni om min nya design?? Ge poäng vättja 1-10. Ni kan också berätta varför ni tycker si eller så. Om jag ska tänka på nånting tills nästa design!

väldigt TACKSAM för SVAR! =) Jag har inga bilder på den här datorn så att det blir inga bilder för mig i dag! SORRY! Men ses mer sen herrå!! =)



NA

Av Jonna Sunvisson - 28 juni 2011 10:28

Jaaaaaaaaaaaa!!!! NU är vi med i Na tidningen. Tove Olsson, Jonna Sunvisson, Emma Andersson, Lisa Huss och My Huss. Synd var att Ida Ljungström fick vara med men hon är i allafall med i laget. I NA står det lite om hur vi tycker och tänker om finnal omgången i viby. tex Att det  är inte viktigt att vinna bara man har roligt, Att vi ska kämpa på och göra vårt bästa. Det är de jag kommer i håg att det stog men här kommer lite det jag tycket! Att vi ska heja på och hjälpa varandra, Stötta någon som knaske inte var nöjd med sin ritt, Att de som inte rider kanske kan hjälpa lagledarn Ulrica, Men det viktiaste är att vinna...... Nääää jag bara skoja såklart  det inte är det som är det viktiaste är att alla vi har ett bra humör och att vi gör så gott v kan o har roligt!!!! =)

Här kommer lite bilder på de som ska rida laget+resevern Linnea.

  Jonna Sunvisson och Quite Bright   My Huss ocg Grafftons Mr Mackenzi   Ida Ljungström och Frosty Anemone   Lisa Huss och Knytte`s Niljljus   Emma Andersson och Sörbys Zilda

 

 Linnea Thoren och Miss Matilda

Här var alla duktiga som är med i vrks div 3 lag.


Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

20 besvarade frågor

Presentation


Heej mitt namn är Jonna. Jag har två ponnysar som heter Quite Bright och Vallas Joel. Om ni vill följa oss igenom våra motgångar och våra framgångar fortsätt följ min blogg då!! :)

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om??
 Outfits
 TinTin
 Joel
 hoppning
 tävlingar
 dressyr
 rekomendationer

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

Jonna Sunvisson

 

Dagens Bild

    


Ovido - Quiz & Flashcards